henkenjosweeroppad.reismee.nl

Weer veilig op honk

Lieve mensen,

Hier zitten we weer, Deventer-Ooost, Colmschate! De regendruppels lopen langs het raam, Henk en ik allebei een warm vest aan. Maar joh! Het is ook weer goed en fijn om thuis te zijn!

Vrijdag pakten voor het laatst alles in de juiste koffers en tassen, goed verdeeld voor het gewicht in het vliegtuig. We vertrokken pas om 18.50 uur vanaf George airport, dus hadden we lekker nog bijna de hele dag voor onszelf. Het plan was om in Mosselbaai (vlakbij George) nog even van de oceaan te genieten. Onderweg nog lekker ff stoppen, voor een uitzicht en naar paragliders te kijken.

Op de parkeerplaats stonden weer locals om souveniertjes te verkopen. Wij hadden nog een halve zak gedroogd fruit snoepjes over, van de fabriek in Montagu. Gegeven aan een van die jongens, in ruil voor een grappig zeepaardje. :-)

Eenmaal in Mosselbaai aangekomen was die plaats véél groter als we dachten, maar lang leve de routeplanner, dan kom je zelfs zonder nadenken bij de kust aan!! Het blijft mooi en fascinerend om dat water constant tegen de rotsen te zien beuken!!

Na nog een afsluitende milkshake bij de Redberryfarm (mmmm Marieke) vlakbij het vliegveld, komt het er toch van... de auto weg.... het vliegveld op..... En dan begint het wachten weer, het is wel lekker vertrekken , van zo'n relatief klein vliegveld, geen lange rijen, geen einden lopen en óver de landingsbaan naar het vliegtuig lopen is toch altijd leuk.

In noord-Zuid-Afrika was het behoorlijk aan het spoken qua weer, we zaten in een fikse bui, met een paar mega luchtzakken. Whoesh, je schrikt je te pletten. Maar daarna wel hilariteit bij iedereen, waaneer veel van het zojuist gebrachte drankje tegen de wanden en het plafoond aanzat!! Bij Jo'burg moesten we zelfs een stuk omvliegen, vanwegen de omweersbuien daar, wel heel grappig om de bliksemflisten ónder je te zien!!

Dan nog met de volle Boeing van de KLM een hele nacht vliegen en weinig slapen, om dan op Schiphol veilig aan te komen. Even wachten op Marcel, onze supertaxi!, bij 4 graden is wel even wennen, maar joh, we zijn er weer, en veilig!

We hadden een grandioze reis, volop genoten met ons tweeën, samen met (en ook ván) jullie!! Nu nagenieten met de foto's!!!

Lieve groeten van ons beidjes!!

Mariet.

Lieve Jos en Henk, bedankt voor de prachtige verhalen. Heb genoten.