henkenjosweeroppad.reismee.nl

Van de woestijn naar de oceaan

Hello, goeie dag, gutentag, bonjour, hallokes

Vanochtend vertrokken bij het Belgische echtpaar, waar ook Duisters waren en Engelsen. Awel, goed voor uwen tallenknobbel niewaar??

We zijn de bergen overgereisd, door de Outenikapass, waar vrachtauto's niet harder naar boven kúnnen als 30 km per uur en niet harder naar beneden mógen dan 30 km per uur; en dat doen ze dan ook niet, de meesten rijden hooguit 20 in hun eerste versnelling. Ik geef het je ook te doen met een lading boomstammen op truck én aanhanger. Wij stoppen geregeld op een P om te genieten van de massa's berg, de oude pas in de verte (zoals van de week de Swartbergpas.....) gelukkig rijden we nu heel wat makkelijker over het asfalt. Verder mooi overzicht over George, vanwaar we as vrijdag ons vliegtuig nemen ri. Johannesburg.

En hoe verbazend, maar waar, aan de andere kant van de berg zien we de autothermometer zakken van 34 naar 24 graden. En als we in Wildernis, een plaatsje aan de kust, uitstappen is het gewoon een lekkere temperatuur. Er drijven zelfs wolkenflarden laag langs de bergflank. Bij de tourist info, even het eea. nagevraagd en we nemen even een detour als aanrader, de bergflank op, naar de Kaart van Afrika. En (vooral Henk vindt dat erg zwaar, zomaar al die mist, en dát in Afrika....) we rijden zo de wolken in. Joehoe, we zijn in de wolken!

De kaart van Afrika is een bergflank, in de vorm van Afrika, met aan weerzijden ipv. de oceanen een rivier, de Kaaimansrivier. Bruin van de tannine wat van de bomen af komt.

Dan in Timberlake, met hele leuke aparte winkeltjes, nog een laatste kadootje voor Gaudi gescoord, voor Erwin was gister bij de giftshop al gelukt. Dus wat er nu nog bij zou komen is alleen maar voor de lol!

En dan nu op de laatste plek van onze reis! Hier in Belvedere, vlakbij Knysna, blijven we drie nachten en dan zit de pret erop. De dagen zijn omgevlogen!!

Nu een heerlijk groot huisje tot onze beschikking, met gezamenlijk zwembad, waarbij ik van Henk moest optekenen, dat hij vóór het zwembad in te mogen eerst onder de douche moest en dat vond meneer toch wel errug naar.......

Vanavond in het donker op ons terrasje zitten en genieten van een lekker wijntje... in het donker, dus op tijd de boel binnen handbereik, want de loadshed (uitval stroom) is van 20-22.30 uur. Is nie erg nie!

groetjes

Henk en Jos

Annie

Wat een temperaturen in Afrika geniet er nog maar van.

Koba

Bijna alle soorten weertype gehad, alleen nog sneeuw ;)
Nog even een bergtopje nemen morgen?
Wat weer mooie plaatjes, een vage Jossie, mooie landschappen, genieten jullie nog even door.....genieten wij mee.