henkenjosweeroppad.reismee.nl

Laatste uitstapjes

Hallo hallo!!

Het zit er bijna op. Vandaag de laatste volle dag. Dus nog wat dingen in de omgeving bekijken. Te beginnen bij de Homtinipas, iets verderop aan de punt van de baai. Want passen zijn leuk. Deze pas gaat bovenop over in gravel, dát doen we dan weer niet, gehobbeld hebben we ondertussen genoeg. Maar joh vóór we het weten zien we HOMTINI staan en wordt de weg gravel. We zijn er al..... nou niks van een pas gemerkt, bijzonder hoor.

Dan maar verder naar ons volgende mooie punt. Gerki's point, oftewel Gerricke's point. Wederom een tip, een goeie!, van Marieke. Baaie dankie!! Dit is inderdaad een prachtig uitzichtpunt,, met een heerlijk strand en de baai landinwaarts. Door die baai en de aanrollende Indische Oceaan geweldige golven, maar ook verrassende draaiingen, het zand in de baai liep ook best steil af.....

En díe had ik overleefd, maar ineens kwam er opnieuw een flinke golf aan, oei, te laat...... kon niet op tijd wegkomen, natte broekspijpen hahahaha. Henk had alleen maar mazzel, dat zijn broek iets korter was. Hij tartte de golven wel door op een rots te gaan zitten wachten..... Hier was het heerlijk, zijn we ook een hele tijd gebleven!!

Dan verder naar een volgende bezienswaardigheid, Big tree van Hoekwil, mooi ritje erheen, dit leek al meer op een pas-ritje als bij Homtini. Voor hiking moest je entree betalen, dat is logisch, voor de boom ook...... da's dan weer niet logisch......Och Afrika hè??

En dan nog een laatste ding: Kijken an het Swartvlei meer, voor nog laatste birdies voor Henk. Nou je kunt Swartvlei inrijden, en doorrijden en doorrijden, maar het zijn allemaal eigen terreinen, al dan niet met vakantiehuisjes, dus toen we écht hélemaal niet verder konden, maar weer gekeerd en later op een P aan de grote weg door de verrekijkers maar naar het water en de eendjes gekoekeloerd....

Nu weer op honk, de koffers maar eens leeggooien en helemaal vliegtuigproof her-inpakken.

Lieve mede reizigers, wij hebben héérlijke weken gehad, volop genoten van al het moois wat Zuid Afrika te bieden had.

We hopen dat jullie plezier aan onze avonturen en avontuurtjes beleefd hebben, ik (Henk ook natuurlijk) vond het leuk het allemaal te beschrijven en met jullie te delen. Er komt één dezer dagen nog een afsluitertje en dan kunnen we het weer persoonlijk vertellen.

Lieve groeten van ons

Henk en Jos

Elly

Het was erg leuk om op deze manier mee te mogen reizen en zo toch ook een beetje Afrika te kunnen “proeven”
Dank jullie wel! En….alvast een goede/veilige/voorspoedige terugreis gewenst!

Mariet

Jos en Henk.
Ik heb er van genoten. Wat een mooie verhalen.

Jannet Teunissen

schitterend om te volgen zo ver weg en toch dichtbij ik heb Genoten !!! en een hele goede terugreis gewenst

Baukje

Jos
Wat kun jij leuk schrijven. Je krijgt helemaal zin in ZA.
Ik heb ook genoten van jullie mooie avonturen en was stiekem stik jaloers op het heerlijke weer.
Fijne terugreis lieverds.
?

Annie

Wat een leuke verhalen en foto’s.
Wij hebben er echt van genoten.
Goeie Reis terug en tot gauw op Klein Roessink.
??‍♀️

Koba

Helaas...het zit erop. Maar ook voor ons.
Wat was het heerlijk meegenieten met de prachtige verhalen. Dank jullie wel hiervoor!!
Wij moeten afkicken.....jullie denk ik ook .
Een hele goede reis ..

Jan

Mooie verslagen en foto's.
Goeie reis terug naar Klein Roessink.

Liesbeth

Net de olifantenfoto's bekeken: wat mooi, ze zien er vaak aandoenlijk uit.
Ik heb genoten van jullie reisverhalen, 't werd een gewoonte: elke avond ff lezen en foto's kijken.
Wat een prachtige vakantie hadden jullie, véél gezien en gedaan zoals jullie dat zo goed kunnen.
Een goede terugreis gewenst.
Ik hoop dat er zondag naast spelletjes ook ruimte is voor jullie om ervaringen (nog eens) te vertellen.

beertje

beertje bekeek baaie boel beeldjes van bergen, bloempies en beesies. Baaie dank voor deze bijzondere belevenissen!!! Voor Henk: duimpie op voor super stuurmanskunst en voor Jos voor de (vaak) ludieke schrijftrant.!!

Bea

Voor morgen mooie laatste tocht over een bijzonder zuidelijk werelddeel! Vanaf Johannesburg oogjes toe en snaveltjes dicht!
Have a good flight and happy landing en vanaf dan 'geet alles weer zoas't goan mot in klein roesink!