henkenjosweeroppad.reismee.nl

“Heel hard tikt de regen op ons slaapkamerraam….”

Hoi medetravelers!

Nou zeg, werd ik wakker van lawaai… ik denk, wie heeft er nou een generator aangezet??? Is het aan het regenen, nee gieten! Op het golfplatendak van de schuur naast ons. Tjongejonge wat een schrik!

Maar dat mag onze reisprogramma niet drukken. We gaaan vandaag via de Franschhoekpas naar Montagu, omdat het mooi is, omdat we de tijd hebben én omdat we dan de tolweg omzeilen. Want ons blijft wel zuinig hè? Kun je beter aan een wijntje uitgeven. Maar ja….. amper 4 km op weg, staat er een mannetje, mét een vlaggetje. Is de pas gesloten voor onderhoud. Nou ja, zeg….. terug dan maar. Route ri. Paarl en vandaar uit verder (kom ik wéér langs Brendel). Maar ook langs die kant komen we rondom de tolweg over een prachtige weg, door de Du Toitskloof pas, wauw wat mooi! Bovenin door de mist, en regen, dat wel, want de wolken hangen er laag. Gestaag rijden we verder, even eten halen in Robertson en dan het laatste stukje door de Cogmanskloof, ookal weer zo overweldigend. Wat een klein nietig piepeltje ben je dan.

In Montagu bij Squirrels corner heel hartelijk ontvangen, of ze eekhoorns hebben weet ik eigenlijk niet, wel (mini) Ferrari’s. Die gaan we morgenochtend bekijken, want vanmiddag is er (elektra-regulering) geen stroom. En Mariek, je hebt niks teveel gezegd, lieve mensen, heerlijke plek. Wij waren de eersten die via ZuidAfrika Specialist bij hen geboekt hadden, (dus dankzij jou en ons hihi) en Mike hoopt opeen verdere samenwerking!

Vanmiddag relaxed door het stadje gewandeld met veel huizen in de Victoriaanse stijl.

Foto’s volgen, bijna etenstijd byebye

Henk en Jos

Jannet Teunissen