henkenjosweeroppad.reismee.nl

Een wiet eindje verder.

Goeienaand allemaal.

De hele dag de tijd om 35 km verder te reizen, dat nodigt uit tot leuke dingen onderweg. Allereerst is er bij Stellenbosch nog het nature reserve Jonkershoek. Daar gaan we langs... letterlijk.... ff keren Henkie! Er zijn daar hikingtrails. Wij nemen de kortste, want hiken is géén wandelen, zéker hier niet. 3..5 km in een uur zéggen ze........nou het was warm en ook hier weer keien, maar ook mooie stroompjes. eenmaal bovenop de mooiste uitzichten. Dus het is niet alleen maar kommer en kwel hoor, we kúnnen het niet zo goed en vlot meer als in onze Schotland tijd, maar we genieten er nog net zoveel van. Henk wil de bovenroute nemen, downhill, en ik neem de benedenroute, volgens ons zien we een plek waar we weer bij elkaar komen. Eerst zie ik hem inderdaad boven voorbij komen, maar daarna niks meer. Oeps, veel foto's van vogels?? gebeten door een slang?? gevallen in het ravijn?? Hè gelukkig, op een gegeven moment hoor en zie ik hem weer. Hij komt terug, zijn pad kronkelde veel meer een andere kant op. En zo dalen we (best relaxed) samen af. Melden ons weer af bij de receptie, krijgen een vinkje van veilig terug en zien dan wie onze auto bewaakt hebben, een groep van 4 apen... Eentje zit zelf op de auto naast ons. Gelukkig zijn ze niet aggressief en taaien af, zelfs zonder parkeerwachtersgeld ontvangen te hebben.

Dan Franschhoek, we rijden nog steeds langs vele wijnresorts (help Erik: zels een maison Brendel!!) . Maar in Franschhoek weet Henk een motormuseum. Daar gaan we natuurlijk ook heen!! Een groot landhuis, met 4 mega (paarde)stallen, die vol staan met de prachtigste oldtimers!! In elke stal wel een stuk of 20! Schitterend, wat een pracht (én een kapitaal). Op ons dooie gemak langs oldtimers als Rolls Royces, Fords en raceauto's, de Tyrrell van Jody Schekter oa. Henk genoot volop.

En nu zitten we in Maison D' Ail (ww Wifi Garlick) Een heerlijke grote kamer met rondom zicht op de bergen.

Zojuist in de hoofdstraat lekker gegeten, zal ook wel knoflook in gezeten hebben. En in de kofferbak een lekker wijntje, aanrader vanHan, die gaan we deze week ook eens testen. jummie jummie.

Dat was het weer mensen, tot morgen

Sir Hank and lady Jane

Marcel

Aanrander. Hihi. Goed om te zien dat jullie je vermaken

Marcel

Mochten jullie ook nog in een oldtimer rijden?

Baukje

Zelfs daar hebben jullie een oldtimer dag. Wat leuk!
Maarre…. Volgende keer beter om elkaar niet uit het oog te verliezen hoor!

Annie

Zo te lezen komen jullie slank terug met al dat hiken?

Erik

Ja, je komt maar niet van die man (Brendel) af. Zelfs na zo,n 50 jaar niet