henkenjosweeroppad.reismee.nl

Paarl Mountain walk

Dag allemaal!

Het weer is (ietsje) koeler, we hadden een mooie tip van Marieke, (@Marieke dank je wel, het was prachtig!!)

Dus wandelschoenen in de kofferbak en op naar Paarl! Paarl, een mooie stad, veel groter als we dachten en veel oude gouverneursachtige huizen. We volgen de borden Paarl Mountain reserve en rijden al snel weer op zo'n lekkere gravelweg. Smal en vol hobbels en bobbels. Gelukkig komen we niemand tegen, want tja... wie is er gek genoeg om hierheen te gaan, behalve twee 'Ollanders...... We beginnen gewoon, zien de top, maar verwachten daar niet te komen, focussen op een plateau rechts. Maar tot onze verrassing loopt het eigenlijk best wel makkelijk, we volgende de "weg", huiverig voor slangen als we door het wandelpad tussen de struiken zullen lopen. Túúrlijk, het is wel klimmen, en het is wel warm, maar daar moet je gewoon niet over nadenken. En ineens zijn we er. Beloond met een heerlijke koele wind en een grandioos uitzicht, waar we volop van genieten!!

Wanneer we later weer 'thuis' zijn genieten we nog na van de euforie, de foto's én het geluk van een zwembad bij het guesthouse. Want dat vinden onze spiertjes toch wel errug lekker. Evenals het ligbed, dikke kussens, tukje doen in de schaduw.... Life is good!!!!

Morgen weer een klein stukje verder, met de nadruk op klein! 38 km...... en dat komt omdat we hier in Knorhoek niet nog een nacht konden verblijven, vanwege Valentijsdag..... helemaal volgeboekt. dus trekken we naar Franschhoek.

Doeiiiiii!!!!!

Henk en Jos

ps, 1e zebra's en springbokken gespot! jippie.

(oh enne Heintje.... ZIJ keek ook zielig dus. Voor je 't weet heb je een leeuw metidentiteitsproblemen) @ Annie en @ Baukje, helemaal niet erg hoor, met een wijntje @ Mariet, daarom Genieten wij ook met een grote G.

Erik

Mooi man.

Koba

Wat een mooie trail, en prachtige vergezichten..... en daarna als kers op de taart, een heerlijk zwembad. Wat heerlijk te zien en te lezen hoe jullie Genieten!