henkenjosweeroppad.reismee.nl

Van kilo's cavia en vreemde vogels (en mensen)

Dag allemaal!

Na een nacht voor pampus in bed gelegen te hebben, oohh wát een fijn bed!! storten we ons in het Afrikaanse!

Dat begint met een heerlijk verwenontbijt en dan de auto ophalen op het vliegveld. Loopt gesmeerd! Maarre..... "Henk, rij jij maar.... ze rijden hier aan de linkerkant" (when you are left, you are right. when you are right, you are wrong)

En zo is ook alles ín de auto links georiënteerd, je wilt niet weten hoe vaak Henk de ruitenwissers aangezet heeft, als hij af moest slaan. hihihi. Maar hij doet het goed, dat keerltien van me! En uiteraard wijs ik hem goed de weg!!

Aangezien vandaag de toppen van de Tafelberg. Lion's Head en Twelve Apostoles af en toe in de wolken liggen, besluiten we naar het Bird Sanctuary te gaan. Dat Henk daar heel blij van wordt, moge duidelijk zijn, hij heeft 'slechts' 220 foto's gemaakt. Die zal ik jullie besparen, de leukste komen er aan. Maar behalve vogels vangen ze er ook apen, schildpadden en cavia's op. Heel veel cavia's..... die besten fokken als gekken, da's bij de konijnen af ;-)

Onze lodge voor de komende drie dagen ligt ook op en bergflank, met schitterend uitzicht op de Houtbaai en de gebergtes daar omheen. Als morgen de wolken hoger blijven drijven, zijn we van plan om een wandeling/hike de Lion's Head op te maken. 615 m boven ZAP (of heet dat hier niet zo???) Dan kunnen we ook op tijd vertrekken, vóórdat het te warm wordt. Want dat luxe probleem hebben we hier wel. 25-30 graden aiaiai Hoe snel went dat! Net als het feit dat alles hier in de bloei en groen is. Heerljk, de kale regenachtige natuur van NL is snel vergeten.

Bye bye allemaal, tot de volgende avonturen

Kussies van Henk en Jos

Jannet Teunissen

in 1 Woord Geweldig !!!!

Marieke

Fantastisch en zo grappig die flamingo’s.
Mooie plek van jullie lodge en heerlijk die temperaturen. Genieten van al die schoonheid en ?